Правила пасажирам

 

Угода користувача / договір публічної оферти

 

Правила перевезення пасажирів на регулярних автобусних маршрутах компанії “Юком-Чоп”

 

Загальні положення.
Загалом права та обов’язки пасажирів, водіїв, Перевізника регламентуються Правилами надання послуг пасажирським автомобільним транспортом. Ця Пам’ятка наголошує на основних положеннях цих Правил, а також включають додаткові положення. Нижченаведені правила перевезення пасажирів на міжнародних автобусних маршрутах складено на підставі та відповідно до чинного законодавства, а також чинних законів, загальноприйнятих місцевих звичаїв та норм гідної поведінки, що діють на територіях країн, через які проходять міжнародні маршрути рейсових автобусів Перевізника та мають обов’язковий характер для перевізника та пасажира. Ці правила встановлюють порядок реалізації квитків на рейси, що виконуються компанією (далі-Перевізник), правила перевезення в автобусах Перевізника, а також визначають права, обов’язки та відповідальність Пасажира та Перевізника.

 

1. Умови купівлі квитків
1.1. Документом, що підтверджує право пасажира на поїздку, є білет.
1.2. Квиток виконує функцію договору між Перевізником та Пасажиром, і дає право пасажиру використовувати поїздку виключно відповідно до даних, зазначених у квитку. Квиток є іменним документом для проїзду автобусом і не може бути переданий третій особі. Придбання квитка засвідчує згоду Пасажира з правилами Перевізника.
1.3. Здійснивши оплату за квиток, пасажир підтверджує, що він ознайомлений з умовами купівлі квитків та умовами перевезення пасажирів на цьому рейсі.
1.4. При отриманні квитка пасажир повинен одразу перевірити правильність зазначених на ньому даних, а також відповідність вартості квитка сплаченій сумі. Претензії, які висуваються пізніше, не задовольняються.
1.5. У разі неявки пасажира на відправлення автобуса із зазначеного в квитку пункту відправлення та у вказаний у квитку час Договір на надання послуги перевезення вважається розірваним за ініціативою пасажира, а перевізник залишає за собою право повторно продати його місце в автобусі.
1.6. Дату виїзду можна змінювати безкоштовно один раз. Усі зміни мають бути вписані в квиток та підтверджені печаткою фірми, яка вписувала зміни. Зміна дати виїзду можлива лише за наявності вільного місця в автобусі. Зміна станції від’їзду або станції призначення в рамках одного рейсу здійснюється безкоштовно + доплата різниці в ціні. Переплата не повертається.
1.7. У разі зміни дати виїзду пасажир повинен сплатити різницю між початковою та новою ціною квитка, якщо квиток на дату перенесення коштує дорожче. Якщо вартість квитка на перенесену дату нижча за вартість попереднього, різниця у вартості пасажиру не повертається.
1.8. Фотокопія квитка вважається проїзним документом.
1.9. Для квитків, куплених за акціями, можливі спеціальні правила.
1.10. Тарифи та вікові категорії для застосування відповідних знижок на проїзд встановлюються Перевізником. Рішення про зміну тарифів, введення або скасування пільгових тарифів, величину та умови їх застосування приймається Перевізником самостійно.

 

2. Загальні вимоги
2.1. Документи, необхідні для перетину державних кордонів, в’їзду/виїзду, перебування на території інших країн є особистими документами пасажира. Відповідальність за їх наявність, належне оформлення, термін дії тощо, громадянин несе самостійно перед відповідними державними органами.
2.2. Багаж є речі особистого користування пасажира, упаковані в сумки і валізи. Усі інші речі вважаються вантажем. Багаж здається до багажного відділення автобуса, пасажири допускаються до салону виключно з ручною поклажею.
2.3. Норма перевезення багажу і ручної поклажі встановлюється перевізником. за наявності вільного місця у багажному відділенні автобуса та за окрему плату.
2.4. Перевозячи багаж чи вантаж у багажному відділенні автобуса, перевізник несе відповідальність лише за наявність одиниці багажу чи вантажу, але не гарантує його цілісність чи збереження працездатності.
2.5. Додатковий багаж або вантаж приймаються до перевезення лише за наявності вільного місця у багажному відділенні автобуса та за окрему плату.
2.6. На місцях з номерами 1, 2, 3, 4 дозволяється сидіти лише особам віком від 12 років. Пасажири з номерами місць з 1 по 4 повинні бути пристебнуті, якщо в автобусі передбачені ремені безпеки.
2.7. Діти та молодь до 16-ти років можуть їхати лише у супроводі дорослих.
2.8. Пасажирам забороняється:
     -з’являтися на посадку або знаходиться в салоні автобуса в нетверезому стані, а також розпивати спиртні напої;
     -курити в салоні, туалеті, службових приміщеннях автобуса; або заважати роботі екіпажу
     -класти ноги на сидіння, загороджувати або захаращувати прохід в автобусі;
     -своєю поведінкою створювати незручності іншим пасажирам або заважати роботі екіпажу.
2.9. Перевізник не несе відповідальності:
     -за можливі помилки при реєстрації квитка з відкритою датою та перенесення дати поїздки по телефону;
     -за збереження та цілісність ручної поклажі пасажира, особистих речей, що знаходяться в салоні; речей, що мають наукову цінність, а також інших цінностей, що знаходяться в салоні або багажному відділенні автобуса;
     -за будь-які збитки, що виникли у пасажира через відхилення від графіка руху, за винятком випадків потурання або свідомого невиконання зобов’язань фірмою;
     -за будь-які збитки, які виникли у пасажира внаслідок злочинної діяльності будь-якої приватної особи (у тому числі інших пасажирів, учасників руху чи екіпажу);
     -за незалежними від нього обставинами (у тому числі затримками під час проходження кордонів, погодними умовами, транспортними пробками, діями державних органів, ремонтними роботами на дорогах тощо, діями самих пасажирів, які впливали на виконання цих обставин) та іншими причинами ( технічними проблемами, що виникли з автобусом під час руху, які не могли бути запобігти фірмі-перевізнику, незважаючи на всі вжиті заходи застереження).
    -за залишені або забуті в салоні автобуса речі.
2.10. Перевізник не гарантує своєчасне прибуття до пунктів пересадки на рейси інших перевізників та стикування рейсів.
2.11. Час прибуття/відправлення автобусів у квитках, розкладі руху та інших джерелах інформації зазначений місцевим відповідно до часового поясу країни пункту відправлення або прибуття.
2.12. Заяви, скарги, претензії щодо поїздки чи роботи підприємства приймаються письмово протягом 1 місяця після дати події або виконання рейсу. Заяви, скарги, претензії мають бути адресовані та надіслані Перевізнику. Термін розгляду зазначених звернень – тридцять днів із моменту отримання Перевізником.

 

3. Пасажир має право:
3.1. Гроші за невикористану поїздку повертаються виключно фірмою, де було придбано квиток.
3.2. Підставою повернення грошей є бланк (квиток) з усіма відривними купонами.
3.3. Гроші за невикористану зворотну подорож не повертаються.
3.4. Пасажир, який не з’явився чи запізнився, не має права на повернення вартості квитка.
3.5. При відмові від поїздки пасажир має право на повернення вартості квитка з урахуванням касового збору.
• понад 72 годин до від’їзду – повертається 25% від вартості квитка;
• понад 24 години, але менше 72 годин до від’їзду – повертається 50% від вартості
• менше 24-ї години – вартость квитка не повертається (100% збору);
3.6. Після відправлення автобуса гроші за невикористану подорож не повертаються.
3.7. У разі поїздки «туди і назад» відмовитися тільки від другої поїздки або від обох поїздок одразу, із застосуванням встановлених штрафних санкцій.
3.8. У разі втрати квитка до дати відправлення відновити його за місцем придбання за додаткову плату. Квитки з відкритою датою відновленню не підлягають.
3.9. Скористайтеся правом на поїздку незареєстрованим білетом з відкритою датою виїзду безпосередньо перед відправленням автобуса за наявності вільних місць.
3.10. Один пасажир має право на безкоштовне перевезення:
• 1 (одного) місця багажу розміром не більше 50х50х80 см загальною вагою до 20кг. Якщо багаж більше 50х50х80см та більше 20 кг вагою, він буде перевезений у разі вільного місця у багажному відділенні та за додаткову плату • 1 (одного) місця ручної поклажі розміром не більше 40х20х60 см, вагою до 5 кг. Ручною поклажею вважається сумка, яка легко переноситься і її можна помістити на місце під сидінням або над сидінням пасажира. За ручну поклажу протягом рейсу відповідає пасажир. Перевізник не несе відповідальності за ручну поклажу пасажира.
3.11. При придбанні квитка, скористатися пільгою, яку надає Перевізник, пред’явивши при купівлі оригінал документа, що підтверджує його наявність.
3.12. Студентами вважаються особи віком до 29 років включно, які навчаються у ВНЗ та інших навчальних закладах на стаціонарній формі навчання, які пред’явили відповідний документ (студентський квиток) + паспорт.

 

4. Пассажир зобов’язаний:
4.1. До придбання квитка ознайомитись з Правилами перевезення пасажирів та багажу, порядком реалізації квитків, тарифами на перевезення, визначити дату/дати запланованої поїздки, забезпечити наявність документів, необхідних для поїздки.
4.2. Придбати квиток при пред’явленні документа, що засвідчує особу. Перевірити правильність зазначених у квитку даних безпосередньо при купівлі квитка.
4.3. Прибути на місце посадки в автобус заздалегідь, але не пізніше ніж за 10 хвилин до його відправлення.
4.4. Пред’явити провіднику квиток на проїзд, у якому зазначено прізвище, ім’я пасажира, рейс та дату відправлення; проїзні документи, що дозволяють здійснювати перебування на території іноземних держав; документ, що підтверджує декларація про пільговий проїзд. Якщо вказані в квитку дані не відповідають параметрам рейсу або не збігаються з даними у поданому документі, пасажир не має права використовувати поїздку.
4.5. Дотримуватися правил перевезення та правил поведінки в автобусі під час виконання рейсу, виконувати інструкції, отримані від провідника та водіїв автобуса.
4.6. Зберігати квиток до кінця поїздки.
4.7. Пред’являти квиток особі з повноваженнями контролера на його перший запит
4.8. Виконувати вимоги державних служб.
4.9. Пасажир повинен мати дійсний закордонний паспорт із чинною візою країни, на територію якої здійснюється перевезення, бути поінформованим з митними правилами країн прямування.
4.10. Перевізник не відповідає перед пасажиром за правильність оформлення та наявність документів, що дають право перетинати кордони країн маршруту.
4.11. Перевізник не несе відповідальності за порушення пасажиром митних чи еміграційних правил.
4.12. У разі порушення пасажиром візових режимів (закінчення терміну дії віз, заміна паспорта іншим документом тощо) перевізник залишає за собою право не здійснювати перевезення пасажира. Грошова компенсація пасажиру за невикористаний квиток не сплачується.
4.13. У разі якщо пасажир не дотримується митних та прикордонних правил і буде затриманий на кордоні і це стане причиною затримки рейсу, екіпаж автобуса має право від’їхати з кордону без пасажира згідно з розкладом автобуса та без компенсації вартості проїзду.
4.14. Згідно із Законом України від 07.04.2011р «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності перевізників, які здійснюють міжнародні пасажирські перевезення». При здійсненні пасажирського міжнародного автомобільного перевезення автомобільний перевізник зобов’язаний перед початком такого перевезення перевірити наявність, але не справжність, у пасажирів документів, необхідних для в’їзду в держави прямування, держав за маршрутом прямування, та відмовити у перевезенні пасажирам, які на його вимогу не пред’явили необхідні документи . Пасажир під час міжнародного автомобільного перевезення повинен мати належним чином оформлені документи, необхідні для в’їзду в держави прямування, держав за маршрутом прямування, та пред’явити їх автомобільному перевізнику на його вимогу. Відмова автомобільного перевізника, у міжнародному автомобільному перевезенні пасажирів, який на вимогу автомобільного перевізника, не пред’явив документи, необхідні для в’їзду в державу прямування, держави за маршрутом прямування, не тягне за собою обов’язок автомобільного перевізника, відшкодувати пасажиру завдану у зв’язку з ущербом.
4.15. Під час зупинок пасажир повинен вчасно повернутися до салону автобуса відповідно до часу, вказаного водієм.

 

5. Перевізник має право:
5.1. Змінити посадкове місце пасажира в автобусі без попередньої його згоди та повідомлення.
5.2. Перевірити на посадці наявність візи для в’їзду/транзиту до країни проходження, термін дії візи, кратність візи та інші документи, що підтверджують право пасажира здійснювати виїзд/в’їзд до пункту призначення.
5.3. Відмовити пасажиру в поїздці, якщо він прибув на посадку у нетверезому стані, своїми діями порушує громадський порядок, відмовляється пред’явити або в нього не гаразд проїзні документи.
5.4. Продовжити рейс за розкладом без пасажира та без відшкодування йому вартості проїзду, у разі порушення пасажиром митних та прикордонних правил та затримання його на кордоні.
5.5. Відмовити у перевезенні пасажиру під час здійснення рейсу, якщо той порушує ці Правила, своїми діями заважає роботі екіпажу, спокою пасажирів або створює небезпеку для оточуючих.
5.6. Перевізник має право на зміни у розкладі руху, використання додаткових автобусів та заміну місць сидіння.
5.7. Перенести/скасувати рейс з технічних причин у зв’язку з несприятливими погодними умовами або з інших причин, що не залежать від перевізника, без попереднього повідомлення.
5.8. Не приймати до перевезення тварин, негабаритного вантажу, багажу, вага якого перевищує встановлені норми.
5.9. Надати пасажиру додаткові послуги, перелік та умови надання яких знаходяться в автобусі.
5.10. У разі не забезпечення перевізником сервісними службами (показ фільмів тощо) пасажир не має права на відшкодування.
5.11. Перевізник має право встановлювати в салоні транспортного засобу (автобуса) системи відеоспостереження для забезпечення цілодобової безпеки пасажирів, згідно з Женевською Конвенцією Організації Об’єднаних Націй проти транснаціональної організованої злочинності, Конвенцією Ради Європи про протидію міжнародному тероризму та торгівлі людьми.

 

6. Перевізник зобов’язаний:
6.1. Надати пасажиру право на проїзд за пред’явленням квитка та відповідно до даних, зазначених у ньому.
6.2. Забезпечити доставку пасажира до пункту призначення, зазначеного в квитку.
6.3. У разі скасування або затримки відправлення рейсу з вини перевізника надати можливість виїхати іншим рейсом або повернути пасажиру 100% вартості проїзду.
6.4. Використовувати всі засоби, що залежать від нього, для перевезення і доставки пасажира і багажу в пункт призначення в розумні терміни. Розклад, вказаний на сайті, плакатах, рекламних буклетах та інших документах є інформаційним та точного виконання його не гарантується.

 

7. Посадка.
7.1. Пасажир повинен прибути на посадку не менше, ніж за 10 хвилин до відправлення. Здавши до багажного відділення свій багаж, пасажир повинен пред’явити всі необхідні документи та ручну поклажу представнику фірми, якій у свою чергу вкаже місце, яке займатиме пасажир в автобусі. Місця вказує лише фірма-перевізник. Місця, вказані будь-якою іншою фірмою, не є дійсними. Зайнявши своє місце, просимо вже не звільняти автобус, щоб не заважати проводити посадку.
7.2. З метою безпеки фірма не дозволяє вхід в автобус іншої людини, крім самого пасажира, тому радимо прощатися до того, як починається посадка.

 

8. Поведінка в автобусі.
8.1. Наполегливо просимо Вас дбайливо користуватися обладнанням автобуса, не допускати його псування. В іншому випадку пасажир несе матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну транспортному засобу.
8.2. Під час руху в салоні автобуса заборонено курити, вживати алкогольні напої та наркотики. У разі невиконання цих вимог перевізник залишає за собою право зняти пасажира з рейсу без грошової компенсації.
8.3. Екіпаж автобуса може відмовитися перевозити пасажира у не тверезому вигляді, брудному одязі, а також у разі, якщо він своїми діями заважає спокою інших пасажирів або створює небезпеку для подорожуючих.
8.4. Для вашої безпеки наполегливо просимо Вас не ходити салоном і не стояти в проходах під час руху автобуса.
8.5. Щоб уникнути нещасних випадків, користуватися окропом можна лише з дозволу водія і лише під час зупинки.
8.6. Під час поїздки ми можемо запропонувати Вашій увазі перегляд фільмів та прослуховування музики. Просимо ставитися із порозумінням до різноманітності поглядів та смаків.
8.7. Сміття необхідно складати в індивідуальні пакети та викидати у сміттєзбірники на стоянках.
8.8. Під час стоянок автобуса, перед тим як залишити своє місце, переконайтеся, що спинка вашого крісла знаходиться у вертикальному положенні, стіл закритий і прибрана підставка для ніг.
8.9. Категорично забороняється відволікати водія під час руху.
8.10. Пасажири, які порушили правила поведінки у автобусі, висаджуються без компенсації вартості проїзду.

 

9. Багаж
9.1. Безкоштовне перевезення багажу
9.1.1. Пасажирам безкоштовно дозволяється перевозити не більше:
     • 1 (одного) місця багажу розміром не більше 50х50х80см (0,16м3) загальною вагою до 20кг. Якщо багаж більше 50х50х80см (0,16м3), загальною вагою понад 20кг, він буде перевезений у разі вільного місця у багажному відділенні та за додаткову плату.
     • 1 (одного) місця ручної поклажі розміром не більше 40х20х60 см, вагою до 5 кг. Ручною поклажею вважається сумка, яка легко переноситься і її можна помістити на місце під сидінням або сидінням пасажира. За ручну поклажу протягом рейсу відповідає пасажир. Перевізник не несе відповідальності за ручну поклажу пасажира.
9.1.2. Пасажирам — дітям: дитячий візок (тільки у складеному вигляді), за відсутності іншого багажу.
9.1.3. Пасажирам – інвалідам: інвалідний візок (тільки у складеному вигляді).
9.2. Багаж, за який треба доплачувати
9.2.1. Додатковий багаж або вантаж приймається до перевезення лише за наявності вільного місця у багажному відділенні автобуса та за окрему плату. Додатковий багаж не повинен перевищувати розмірів та ваги основного багажу. Вільне місце у багажному відділенні визначає водій на посадці, зважаючи на загальну кількість пасажирів в автобусі, розподіл по містах та інші фактори. Перевізник має право відмовити пасажиру у провезенні додаткового багажу/вантажу.
9.2.2. За кожну одиницю додаткового багажу стягується додаткова плата
9.2.3. Не перевозиться багаж негабаритних розмірів (холодильники тощо).
9.2.4. Велосипеди перевозять до багажного відділення автобуса за наявності вільного місця. У велосипеда, який перевозиться таким чином, необхідно зняти переднє колесо та запакувати окремо. Велосипед також має бути упакований. Розібраний та упакований велосипед вважається за дві одиниці багажу.
9.2.5. Перевізник несе відповідальність за знищений або пошкоджений багаж у багажному відділенні автобуса тільки якщо це сталося з вини перевізника, що доведено пасажиром, але не більше ніж на суму 100 доларів США в наявності за умови подання заяви не пізніше 10 днів з дня виїзду автобуса.
9.2.6. Заборонено перевозити багаж, який загрожує безпеці чи здоров’ю інших пасажирів та може пошкодити інший багаж чи транспортний засіб.
9.2.7. Перевізник не відповідає за втрату пасажиром грошей, біжутерії, паспорта, цінних паперів, колекційних речей, речей, що мають наукову цінність та інших цінностей, що не перебувають у багажному відділенні автобуса.
9.2.8. Перевезення тварин, рослин або негабаритного багажу можливе лише за письмовою згодою фірми-перевізника.
9.2.9 Пасажир, який у годину пік (червень-серпень, під час новорічних свят з 15.12-15.01 та за два тижні до Великодніх свят) має велику кількість багажу, яку неможливо помістити до багажного відділення автобуса, відмовляється їхати, втрачає право на повернення вартості квитка.
9.2.10. Перевізник не гарантує та не відповідає за збереження забутих в автобусі предметів та багажу. По можливості знайдені речі передаються до місцевого представництва фірми-перевізника.
9.2.11. Обслуговуючий персонал автобуса має право у разі виникнення сумнівів, а також для забезпечення безпеки поїздки та виконання митних правил – зажадати від пасажира показати вміст багажу. При відмові пасажира виконати цю вимогу, персонал автобуса має право відмовити пасажиру у перевезенні підозрілого багажу.
9.3. Претензії
9.3.1. Перевізник відповідає лише за наявність одиниці багажу (чи вантажу), який прийняв перевезення, тобто. пасажиру було видано документ (багажна наклейка), що підтверджує прийом багажу або вантажу. У тому випадку, якщо багаж втрачено повністю або частково йому було завдано шкоди, Перевізник несе відповідальність тільки за відновлювальну вартість, за вирахуванням амортизації, у розмірі такої суми збитків, зазначених у документах та/або за допомогою інших правомочних методів доказів. Перевізник не бере на себе відповідальність за завдання будь-якої шкоди речам, які не допускаються до перевезення в багажному відділенні автобуса, а також за ті, що б’ються, швидко псуються, неправильно упаковані, цінні (гроші, документи, електронні та технічні засоби тощо). ). Перевізник не бере на себе відповідальність за незначне або поверхневе псування зареєстрованого багажу, зокрема за зламані колеса та ручки, втрачені обв’язувальні ремені та дрібні пошкодження, такі як порізи, подряпини, заломи чи плями, що з’явилися під час звичайної амортизації та використання під час поїздки . За безпеку ручної поклажі відповідає сам пасажир.
9.3.2. Якщо пасажир є на посадку у нетверезому стані, поводиться неадекватно або не має при собі документів, необхідних для перетину кордону, перевізник має право в односторонньому порядку розірвати договір на здійснення перевезення. У такому разі пасажир не допускається до подорожі. Водій робить відмітку про причину розірвання договору на квитку, і пасажир з таким квитком у разі претензії звертається до офісу для розгляду конкретного випадку.