English (United Kingdom)Russian (CIS)Hungary (hu)
На міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км використовуватимуться тахографи

На міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км використовуватимуться тахографи.

 

Міністерство інфраструктури України розробило зміни до Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів.

Відповідним проектом наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до наказу Мінтрансзв’язку від 07.06.2010 № 340» пропонується вдосконалити здійснення державного нагляду за забезпеченням безпеки автомобільних перевезень на міжміських автобусних маршрутах.

Згідно з проектом наказу автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км (замість 500 км як було запропоновано раніше), вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані тахографами.

Введення тахографів пропонується здійснювати поступово: на маршрутах від 150 до 500 км – з 1 червня 2012 року, а з 1 червня 2013 року – від 50 до 150 км.

Проектом наказу обґрунтовані нормативи режимів праці і відпочинку водіїв відповідно до міжнародних угод, до яких приєдналась Україна. Після керування транспортним засобом протягом чотирьох годин водій повинен зробити перерву для відпочинку та харчування тривалістю не менше 45 хвилин, якщо не настає період щоденного (міжзмінного) відпочинку. Ця перерва може бути замінена перервами тривалістю щонайменше 15 хвилин кожна, розподіленими протягом періоду керування. Відтак встановлення тахографів дозволить посилити контроль за періодами роботи та відпочинку, швидкістю руху протягом всієї робочої зміни.

Прийняття запропонованого проекту наказу сприятиме зменшенню кількості ДТП та тяжкість їх наслідків з причин перевтоми водіїв під час перевезень у режимі нерегулярних, регулярних спеціальних та регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах. Так, за останні 9 місяців на міжміських автобусних маршрутах сталась низка резонансних ДТП з тяжкими наслідками. Переважна більшість цих ДТП трапилась на 12–14-й годині роботи водія, що призвело до його перевтомлюваності та як наслідок - з’їзду з дороги або виїзд на смугу зустрічного руху, де сталися зіткнення, перекидання, з’їзди з дороги.



Довідка

Проект наказу за предметом правового регулювання належить до пріоритетної сфери адаптації законодавства України до законодавства ЄС, визначеної Законом України «Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу».